Vasútállomás
Szeged vasútállomását 1854-ben nyitották meg, és kezdetben fontos csomópontként szolgált a kereskedelem és az ipar számára a régióban. Az eredeti állomás azonban súlyosan megsérült az 1879-es nagy árvíz során, amely a város nagy részét elpusztította. A város újjáépítése után az állomást 1883-ban egy elegáns neoreneszánsz stílusban nyitották meg újra. A második világháború alatt az állomás súlyos károkat szenvedett a bombázások miatt, ami jelentős javításokhoz és korszerűsítésekhez vezetett. Az ezt követő évtizedekben az állomást tovább bővítették, hogy megfeleljen a növekvő utas- és teherforgalom igényeinek. Ma Szeged vasútállomása fontos közlekedési csomópont Dél-Magyarországon, és összeköti a várost különböző hazai úti célokkal, valamint a szomszédos Szerbiában található Szabadka felé közlekedő vonatokkal.
Bahnhof
Der Bahnhof von Szeged, Ungarn, wurde 1854 eröffnet und diente zunächst als wichtiger Knotenpunkt für den Handel und die Industrie in der Region. Der ursprüngliche Bahnhof wurde jedoch durch den großen Hochwasser von 1879, das weite Teile der Stadt zerstörte, schwer beschädigt. Nach dem Wiederaufbau der Stadt wurde der Bahnhof 1883 in einem eleganten Neorenaissance-Stil wiedereröffnet. Während des Zweiten Weltkriegs erlitt der Bahnhof schwere Schäden durch Bombardierungen, was zu umfangreichen Reparaturen und Modernisierungen führte. In den folgenden Jahrzehnten wurde der Bahnhof weiter ausgebaut, um dem wachsenden Passagier- und Güterverkehr gerecht zu werden. Heute ist der Bahnhof von Szeged ein bedeutender Verkehrsknotenpunkt im südlichen Ungarn und verbindet die Stadt mit verschiedenen nationalen Destinationen sowie Zügen ins benachbarte Subotica, Serbien.
Železnička stancia
Železnička stanica u Segedinu, Mađarska, otvorena je 1854. godine i prvobitno je služila kao važan čvor za trgovinu i industriju u regionu. Međutim, originalna stanica je ozbiljno oštećena u velikoj poplavi 1879. godine, koja je uništila veći deo grada. Nakon obnove grada, stanica je ponovo otvorena 1883. godine u elegantnom neorenesansnom stilu. Tokom Drugog svetskog rata, stanica je pretrpela velika oštećenja usled bombardovanja, što je dovelo do opsežnih popravki i modernizacija. U narednim decenijama, stanica je dalje proširivana kako bi se zadovoljile rastuće potrebe putničkog i teretnog saobraćaja. Danas je železnička stanica u Segedinu značajan saobraćajni čvor u južnoj Mađarskoj, povezujući grad sa različitim domaćim destinacijama, kao i sa vozovima koji idu ka susednoj Subotici, u Srbiji.
Gara din Szeged/Seghedin
Gara din Szeged, Ungaria, a fost deschisă în 1854 și a servit inițial ca un nod important pentru comerț și industrie în regiune. Cu toate acestea, gara originală a fost grav deteriorată de inundația majoră din 1879, care a distrus o mare parte a orașului. După reconstrucția orașului, gara a fost redeschisă în 1883 într-un stil elegant neorenascentist. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, gara a suferit daune severe din cauza bombardamentelor, ceea ce a dus la reparații și modernizări extinse. În deceniile următoare, gara a fost extinsă în continuare pentru a satisface cerințele în creștere ale traficului de pasageri și marfă. Astăzi, gara din Szeged este un nod de transport important în sudul Ungariei, conectând orașul cu diverse destinații naționale, precum și cu trenuri către Subotica, Serbia, din vecinătate.
Railway station
The railway station in Szeged, Hungary, was opened in 1854 and initially served as an important hub for trade and industry in the region. However, the original railway station was severely damaged by the great flood of 1879, which destroyed large parts of the city. After the town was rebuilt, the station was reopened in 1883 in an elegant neo-Renaissance style. During the Second World War, the station suffered severe damage from bombing, which led to extensive repairs and modernisation. In the following decades, the station was further expanded to accommodate the growing passenger and freight traffic. Today, Szeged railway station is an important transport hub in southern Hungary and connects the city with various national destinations as well as trains to neighbouring Subotica, Serbia.
Stamps:
MRZR 4 machine of the Zrínyi Military Program
Sandor-Metternich castle in Bajna
Eurasian blue tit
M61 Diesel-electronic locomotive
No comments:
Post a Comment